...alebo ako si poradiť so Samsungom F-480

Inštalácia nového firmwaru (flash)

14.06.2009 18:24

V prvom rade by som chcel povedať, že to vôbec nie je zložité. Stačí len ísť podľa návodu a všetko by malo byť v poriadku.

Mnoho z Vás sa bojí ako je to so zárukou a podobne. Budem teraz hovoriť za seba a určite niektorí nebudete so mnou súhlasiť. Ale keď som kupoval ten telefón na paušál, nikde nebola napísaná verzia firmwaru, čiže servis nemá šancu vedieť aký firmware ste tam mali pri kúpe. A aj keď Vám vracajú telefón zo servisu, vždy tam máte nový firmware, lebo to nieje o porušovaní licencií, ale o opravovaní chýb, zistených po zavedení do predaja. Samozrejme problémom je, keď Vy pokazíte telefón pri inštalácii nového firmwaru. To už by bol asi trochu problém vysvetliť technikom. Ale nie, pokým to nieje nejaký "nekompletný FW" čo tam nahrávate, nič sa nestane.

Takže s vlastnoručným inštalovaním firmwaru podľa mna nieje nič zlé a keď už by prišlo k tomu, že musíte dať telefón do záručného servisu, nemusíte spomínať, že ste si tam dávali firmware nový, aby zbytočne nemali zámienku neopraviť telefón zdarma. Takisto firmware pre F480-tku sa líši podľa regiónov a operátorov, kde ste telefón kupovali. Takže ak si dáte ten istý typ firmwaru ako ste mali, malo by byť všetko v poriadku. Ja osobne som si dnes inštaloval novú verziu FW a dal som si ten istý typ, ktorý som tam aj mal, len o 4 mesiace novší. Pri výrobe telefónov sa inštaluje najnovší FW, čiže keby ten môj telefón bol vyrobený teraz, mal by aj tak tú verziu čo som mu dnes nainštaloval.

Najprv ešte niečo k zisťovaniu verzií FW. Podľa TEJTO legendy budete vedieť akú verziu FW máte.

INŠTALÁCIA:

1. !!! ZÁLOHUJTE si všetky kontakty v telefóne, pripomienky v kalendári a podobne !!! Inštaláciou nového FW sa vymaže celá pamäť telefónu a všetky nastavenia sa nastavia späť na továrenské. Najjednoduchšie bude keď si ho zosynchronizujete so Samsung PC Studio.

2. Vypnite telefón, vytiahnite Memory kartu (ak nejakú máte) a takisto vytiahnite aj SIMkartu. Telefón nechajte vypnutý.

3. Rozbalte si vo WinRARe požadovaný firmware. (nižšie na stránke sú jedny z najnovších verzií). Otvorte si aplikáciu U900 MultiLoader V5.33 (stiahni TU).

4. V aplikácii MultiLoader si zakliknite druhú položku od vrchu (MSM6275/MSM6280), ďalej kliknite na tlačidlo AMSS a v rozbalenej zložke s FW nájdite súbor s príponou .bin, ďalej kliknite na RSRC1 a v nájdite súbor s príponou .rc1, ďalej na RSRC2 a súbor s príponou .rc2. Ja viem, že tieto súbory sú dva ale vyberajte ten kde je (Mid) - v podstate sa jedná o obrázok, ktorý sa zobrazuje pri štarte. Keby tento obrázok bol rozmazaný, zopakujte celý tento postup flashovania, len v tomto kroku vyberiete ten druhý, ktorý má napísané (Low). A ešte kliknite na Factory FS a vyberte súbor s príponou .ffs. PRE ISTOTU SI TO EŠTE RAZ SKONTROLUJTE PODĽA TOHTO OBRÁZKU A NIČ INÉ NEZAKLIKÁVAJTE!!

5. Následne na vypnutom telefóne stlačte a držte dolné tlačítko hlasitosti, stlačte a držte tlačidlo fotoaparátu a do tretite stlačte a držte tlačidlo na vypnutie (áno, všetky tri naraz). Keď sa telefón začne zapínať, môžte pustiť. Teraz sa telefón spustil v tzv. bootovacom režime.

6. Pripojte k nemu kábel a zapojte ho do počítača. V aplikácii Multiloader sa dole zobrazí číslo portu, kliknite na Port Search a potom na Download. Teraz začalo nahrávanie, tak je dôležité aby ste nevypínali počítač, neodpájali a nevypínali telefón. Proces trvá asi tak 5 minút, možno aj viac. Telefón sa sám vypne a znova zapne 2x po ukončení procesu.

 

A to je všetko. Ako som vravel nič zložité. Ja sledujem stránky s novými FW, čiže postupne sa sem budem snažiť dávať tie najnovšie.


TU sú jedny z najnovších verzií FW dostupných na stiahnutie:

  • F480XXHJ4 - verzia EURÓPA 4. vydanie v mesiaci Október 2008

  • F480XEHL1 - verzia EURÓPA 1. vydanie v mesiaci December 2008
  • F480XYIA1 - veriza HUGO BOSS, 1. vydanie v mesiaci Január 2009
  • F48FXEIA1 - verzia EURÓPA 1, Január 2009, VIACERO ZMIEN - možnosť zmeny písma v menu (3 typy písiem v ponuke), nové widgety a aj odkaz na stahovanie nových widgetov !!!!
  • F480XEIB1 - veriza EURÓPA, 1. vydanie v mesiaci Február 2009 - v podstate to isté ako Január 2009, opravili len nejaké softwarové chyby, ale zmizlo "ružové" menu
  • F48FXEID1 - veriza EURÓPA, 1. vydanie v mesiaci Apríl 2009 - v podstate to isté ako predchádzajúci, opravili len nejaké softwarové chyby, ale opäť podporuje "ružové menu"

 

A ešte prikladám aj video ako tento postup vyzerá. Spravil ho nejaký nemecký kolega, ale ten nemecký text si nevšímajte, všetko je tu napísané. To len tak preto, keby si niekto nebol istý čo robiť, podľa tohto to už bude vedieť URČITE!

       
(klik)

Všetky verzie majú v sebe slovenčinu, tak sa nieje čoho obávať. Ešte by som chcel podotknúť, že okrem nových widgetov som nepostrehol skoro žiadne zmeny. Ale tak FW je skôr o opravovaní programátorských chýb a nie vizuálnych. Ja osobne som si tam inštaloval tú októbrovú verziu, keďže som našiel nejaké pripomienky k tej decembrovej, tak som to radšej neriskoval. Ale ak si nainštalujete tú decembrovú a pôjde Vám bez problémov, dajte vedieť. Však vždy sa dá naspäť flashnúť pôvodný FW, tak kde je problém :)

Kontakt

Máte záujem o podobnú www stránku a nechcete veľa zaplatiť?

samsf480@gmail.com

Napíšte mi mail a
dozviete sa viac

!!! podobné weby už od 150 € !!!

Vyhľadávanie

Aukro.sk


on-line používateľov:

www.enduroshop.wz.sk/f480 (c) 2009 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode